כל מי שיצאה באופן רשמי לחופשת לידה, יודעת ש"חופשה" זה לא. התינוק הקטן, מתוק ככל שיהיה, זקוק  לטיפול צמוד 24 שעות, 7 ימים בשבוע. המצב הזה עלול לעלות לך בתשישות, בחוסר חיוניות ובמצב רוח ירוד.

לכן, בין המקלחת, להנקה, לעוד החלפת חיתול - חשוב שתמצאי גם זמן לעצמך. נו טוב, אנחנו עדיין לא מדברים על ללכת לקרוע את העיר עם חברות, כן? בואי נתחיל מהבייסיק – לאכול טוב.

וודאי לא נחדש לך הרבה אם נספר שלתזונה יש השפעה מכרעת על הבריאות. תזונה מאוזנת יכולה לגרום לנו להיות ערניים יותר, חיוניים יותר וגם – כך מסתבר, לרומם את מצב הרוח שלנו. ומאחר שיש סיכוי ממש לא רע שממש ברגעים אלה את סובלת גם מתשישות, גם מחוסר חיוניות וגם ממצב רוח לא מזהיר, כדאי שתשקיעי בנושא.

עכשיו לתכלס'. מיה בן אפריים, תזונאית קלינית מונה 7 מאכלים, שהוכחו כמשפרי מצב רוח, כמפחיתי דכאון ומגבירי שמחה. על הדרך, תוכלי להרוויח גם כמה מינרלים וויטמינים שיעשו טוב לבריאות שלך, ואם את מניקה, גם התינוק שלך ירוויח בגדול. שימי לב:

מנגולד: לתחושת רוגע

המנגולד עשיר במגנזיום התורם לתחושת רוגע. הוא משרה שינה טובה יותר, ומומלץ להרפיית מאגרי סטרס וחרדה. מזונות נוספים עשירים במגנזיום הם למשל: גרעיני חמנייה, שקדים וקשיו.

אספרגוס: נוגד דיכאון

מקור מעולה לחומצה פולית, התומכת במנגנון הפרשת הסרוטונין. במחקר שנערך בשנת 2002 (איפה?) הוכח כי צריכה קבועה של חומצה פולית וויטמין B12 מהווה טיפול נגד דיכאון.

 

ריקוטה: משפרת ערנות ומצב רוח

הריקוטה עשירה בסידן והיא פשוט מחוללת פלאים לחיוניות שלנו. היא מכילה ויטמין D, שמסייע לסידן להיספג טוב יותר בגוף, והתוצאה: אנרגיה גבוהה, פחות דיכאון, פחות סטרס ומצב רוח משופר. כף או שתיים של ריקוטה על קרקר מדגנים מלאים בשילוב עם סלט ירקות טרי, יעניקו לך את כל מה שאת צריכה על הבוקר.

 

ריקוטה פרסקה. למתכון המלא לחצו כאן

ריקוטה פרסקה. צילום: דניאל לילה | למתכון המלא לחצו כאן

 

סלמון: לשיפור הריכוז ואיכות השינה

כל אישה בחופשת לידה יודעת, שיכולת הריכוז שלה יורדת באורח פלא אחרי "שנת" לילה, כלומר אחרי לילה בלי החלק של השינה.

דגים המכילים אומגה 3, כמו הסלמון למשל, משפרים את יכולת הריכוז, את איכות השינה וכן מפחיתים מצבי חרדה ומשפרים את מצב הרוח. חוץ מזה, דג סלמון בתנור דורש בדיוק 5 דקות הכנה (לא כולל אפייה) וזה טים למות.

אוכמניות: משפרות את תפקוד מערכת החיסון ומווסתות מתח

אוכמניות מכילות אנטיאוקסידנטים, המסייעים למוח בייצור דופמין - כימיקל רב חשיבות בקואורדינציה, האחראי גם על תפקודי הזיכרון ומצב הרוח. בנוסף, הן מסייעות בהעלאת כמות תאי הדם הלבנים, המסייעים לתפקוד המערכת החיסונית וחשובים לוויסות המתח.

 

שוקולד מריר: מקביל לסקס

ולקינוח, כמובן שאי אפשר בלי קצת מתוק: הידעת? אחוז הקקאו הגבוה בשוקולד המריר מכיל   PEA- כימיקל הדומה לזה המשתחרר בזמן קיום יחסי מין. בנוסף, הוא ממריץ שחרור אנדורפינים ומגביר את זרימת הדם למוח. אגב, אם זה נשמע לכן כמו תירוץ לרדת על חפיסת שוקולד, צר לנו לאכזב: מספיקה כמות של גרמים ספורים של קקאו כדי לעשות שמח.