מחקר חדש שפורסם ב- Cyber psychology, Behavior and Social Networking, מצא כי הפייסבוק עוזר לשפר את הביטחון והערכה העצמית שלו. המחקר נערך ב- Cornell University, ובחן עשרות משתמשי פייסבוק.

 

מתוצאות המחקר עולה כי לפייסבוק יש השפעה חיובית  על מצב הרוח: אנחנו מכניסים את התמונות הטובות ביותר שלנו, מסננים ומוחקים תגובות לא מחמיאות, ומציגים את עצמנו באור חיובי. 

 

על פי המחקר - אם אדם מרגיש קצת עצוב, מדוכא או בודד, מספיק להחליף את תמונת הפרופיל או לכתוב סטטוס מפוצץ - ותוך שניות יש תגובות מהחברים שמעלים את מצב הרוח והביטחון העצמי. .

להבליט את התכונות הטובות

לדברי עורכי המחקר, הפייסבוק מאפשר לך ליצור תדמית חדשה, לשים את התמונה הכי יפה ושווה שלך, שתגרום גם לך להרגיש נפלא וגם לכל חברי הפייסבוק שלך ללחוץ על "LIKE", ולהחמיא לך בצורה שכל החברים יראו.

 

ד"ר ג'פרי הנקוק החוקר הראשי, טוען כי בניגוד למראה, אשר מזכירה לנו מי אנחנו ואת כל הפגמים החיצוניים והפנימיים שלנו ומעצם כך, גורמת לנו לעתים קרובות להרגיש חוסר בטחון והערכה עצמית נמוכה, הפייסבוק יכול להראות דווקא את הצדדים החיובים והטובים שבנו.

 

תוצאות המחקר הוכיחו באופן חד משמעי, כי הנחקרים אשר ישבו וצפו בדף הבית שלהם בפייסבוק, הפגינו הערכה ובטחון עצמי גבוהים יותר מהנחקרים אשר ישבו מול מראה עם מחשב סגור.

קבוצת תמיכה

גל מור מאתר חורים ברשת מסביר כי הפייסבוק הוא מקום חיובי ופלטפורמה המכוונת לחוויה חיובית. "אנשים מרגישים בנוח לפרסם תכנים אישים על עצמם ונוצר מצב, שהפייסבוק מהווה קבוצת תמיכה לאנשים רבים.

 

"היכולת ללחוץ על  "LIKE"על תמונות ותכנים שונים, מסייעת רבות להעלאת הבטחון והערכה העצמית של האדם, בעיקר אם בדיוק הוא\היא החליפו תמונה. האדם מסתכן פחות בפייסבוק בחשיפה העצמית, מאשר בחיים האמיתים".

 

לדבריו, גם החלפת תמונת הפרופיל, מופיעה ב"NEW FEEDS"  אצל כל החברים, וכולם יכולים להגיב ולפרגן ובכך בעצם, האדם מרגיש טוב יותר עם עצמו, הבעיה היא כאשר האדם החליף תמונה וקיימת התעלמות מצד החברים או שמה אין מספיק תגובות לתמונה החדשה.

 

 

 

 

גם במקרים אלו, תוך שניות יוכל האדם לסדר לעצמו תמונת פרופיל חדשה מושכת יותר. בנוסף, קיימות תוכנות צילום רבות אשר יכולות לעבד את התמונה, להוריד ולהוסיף איפה שצריך, ובעצם כך, יכול האדם ליצור לעצמו את התמונה, תדמית והמראה הוויזואלי, שיגרום לו להרגיש טוב עם עצמו ויגרום לתגובות ופידבקים חיובים.

כמו כן, קיימות בפייסבוק אפליקציות רבות, כגון: "האם אני יפה?", "האם אני סקסית?", האם אני גבר מושך", אפלקציות הכרויות וכדומה. כאשר אדם נרשם לאחת או כל אפלקציות אלו, באופן מיידי הוא מקבל תגובות או חוסר תגובות מחברי הפייסבוק בכל חברי העולם, מה שגורם גם לחיזוק חיובי והעלאת הבטחון והערכה עצמית.