תהליכי עיצוב ובניית אתרים מהווים חלקים בלתי נפרדים בין מכלול תהליכי היצירה.

אופיים השונה של תהליכים אלו מפצל את תפקידיו של בונה האתר לאלו בעלי ההיבט הטכני כמו יצירת קישורים, כתיבת הקוד ודאגה לתפעולו התקין של האתר,ולאלו בעלי ההיבט השיווקי המתייחסים להעברת מסר המיתוג באמצעות אלמנטים עיצוביים שונים. אך,כידוע,לא כל בונה אתרים הוא בהכרח "מעצב נולד" ולא כל בוגר שנקר בהכרח יודע את רזי המחשב,הרשת ומה שבינהם.

 

עיצוב אתרים מול בניית אתרים- מקצועיות ותמחור

השוני המובהק בין הענפים נובע בעיקר בשל טווחי המחירים ורמת ההתמחות המקצועית. מצדה האחד של הקשת, ישנם מעצבים פרילאנסרים ובוגרי קורסים שונים בגרפיקה ממוחשבת,שטווח ידיעותיהם בתחום עיצוב אתרים מסתכם ביכולת להפעיל תוכנות גרפיות, אך הם נטולי נסיון וידע מקצועי בעיצוב המתקשר לעולם האינטרנט.

עיצוב אתרים ייחודי ומקורי שלא יישכח, מצריך מעצב מוכשר שעבר תהליך מקצועי הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הטכנולוגי. משמע, בוגר לימודי עיצוב כשהמוטיב הבולט ביותר הוא כישרון ויצירתיות ושילובם עם לימודי טכניקה וטכנולוגיות עיצוביות בעולם האינטרנט.

מעצב מוצלח הוא כזה המקיים איזון בעבודתו ,שתוצריה יבטיחו יחס המרה גבוה ויעבירו את המסר המדוייק ביותר לקהל היעד.

חשיבותו של עיצוב אתרים איכותי

בניית אתרים ללא עיצוב איכותי תהווה מכשול בהעברת המסר בצורה נקייה, חדה ומדוייקת ואף תהפוך את האתר לנטול אטרקטיביות מינימלית הנחוצה למשוך את קהל הגולשים.

כמו כן, תוכן טוב ללא עיצוב המשתווה לו ברמתו, יפגע ברושם הראשוני אותו חווה כל "מבקר" בפעם הראשונה, המתבסס על לא אחר מאשר האלמנט החזותי, הצבעוניות ועוד. בנוסף, תהליך העיצוב מייחד ומבדיל את האתר מאתרים בעלי נישה דומה לו על ידי שפת עיצוב רעננה וחדשנית, התאמה לצרכי הגולש ומקדם אטרקטיביות גבוה.

סיגנו?ן אתרכם יכול להעשות באמצעות תבניות עיצוביות קבועות מראש,אך עבור אלו החפצים בעיצוב כיד הדמיון ובצורה חופשית ישנן מספר תוכנות אופציונאליות כמו פוטושופ ופלאש. תוכנות אלה, הן כלי ביד היוצר וללא כישרון אמיתי וידע מעמיק בעיצוב אתרים מקצועי לאינטרנט, אין להשכלה הטכנית שנרכשה בדרך כלל בקורס עיצוב קצר  שום ערך ממשי.