בשעות הערב המוקדמות כבר די נרגעתי מהמחשבה שהגן העירוני של בני יפעל עד השעה 14:00, אבל בשעה האחרונה העצבים שוב בוערים בי.


 


קודם כל, אני לא מבינה בכלל את העירייה שלנו (גבעת שמואל) שלא טרחה ליידע את ההורים באופן רשמי על כך שיום הלימודים מסתיים בשעה 14:00. כאילו פחדו מתגובה של הורים והשאירו לגננות להתמודד עם זה.


 


מה חשבו לעצמם מנסחי התוכנית "אופק חדש"? האם מישהו מהם ראה את טובת הילדים הקטנטנים האלה לנגד עיניהם? שלא תבינו לא נכון, אין לי התנגדות כלל וכלל למציאת דרכים להעלאת המשכורות של גננות ומורות, אבל לא על חשבון הילד שלי!


 


אני קוראת ברשת על הסדרים מסוגים כאלה ואחרים שיונהגו בגנים, כדי להתמודד עם הרעב הצפוי של הילדים. אף אחד מהם לא מוצא חן בעיניי. מדוע ילד בגיל 4 (או 3 או 5) צריך לאכול ארוחת צהריים בשעה כל כך מאוחרת? כל יום. כל יום. לא מדובר בשבירת שגרה חד-שבועית. כל יום יצטרכו להתמודד עם רעב ועייפות של ילדים כל כך רכים.


 


וזה לא רק האוכל. מדובר ביום ארוך מדי לטעמי. אל תשכחו שעד לפני כשלוש או ארבע שנים היום בגנים הסתיים ב-13:20.


 


לטעמי, ילדים צריכים לחזור הביתה בצהריים ולנוח בסביבה הטבעית שלהם, לאכול בביתם וגם אם הם לא ישנים, לתת לעצמם להרפות. לכן, מעולם לא השארתי את ילדיי מעבר לשעת הצהריים בגן. זו השקפת העולם שלי וכך מסודרים חיי המשפחה שלנו. אני יודעת שיש ילדים שהולכים לצהרונים ולגביהם זה פחות משנה. לי, משנה מאוד שלפתע מכריחים אותי לשלוח את הבן שלי למספר ארוך של שעות. אני בעיקר חוששת שזו רק ההתחלה וכי בשנה הבאה כבר ידברו על שעה מאוחרת יותר מ14:00.


 


בתחילת המפגש היום, שתי אמהות שהן חברות שלי ואני, ניגשנו לגננת ושטחנו בפניה את החששות שלנו. אני מודה שהיא עשתה עליי רושם מצויין ? אינטליגנטית ורגישה ? ונחה דעתי שהיא תעשה את המיטב בשביל הילדים.


 


אבל המדיניות, היא שמרגיזה אותי עד כדי כאב בטן. שני בניי הגדולים עולים לכיתות ד' ו-ב' והם מעולם לא למדו בבי"ס מספר שעות כה גדול כמו שמצופה השנה מבני בן הארבע לשהות בגן.


 


פעם הכרתי לא רע את גדעון סער. למדנו יחד לתואר ראשון והיינו מיודדים מאוד גם שנים אחר כך. הייתי מתה לשבת איתו עכשיו ולדבר איתו. הלוואי שהפוסט הזה יגיע אליו איכשהו...


 


מעניין מה יהיה בביה"ס שלנו שנכנס השנה גם הוא ל"אופק חדש". כמה שעות ילמדו בניי בביה"ס? אני מקווה שאם יום הלימודים יתארך באופן ממשי, שיהיה למישהו שכל להבין ששיעורים הביתה לא נותנים.


 


אני מצטערת מאוד להתחיל כך את שנת הלימודים, בתחושה קשה של אי התחשבות בילדים ושל חוסר אונים מצדי.


 


____________________________________________________________________________________


עדי שטרסמן, מטפלת בשיטת ורדי ומדריכת עיסוי תינוקות


www.facebook.com/adi.strasman


www.metaplim.co.il/adi-strasman