אף אחד, או לפחות רובנו, לא ממש אוהב לצאת לדייטים. אם נופלים על מישהו מגניב זה יכול להיות נעים ואפילו מצוין, אבל כל מי שכיתת רגליו בין בתי קפה ופאבים יודע שברוב המקרים, זה ממש לא המצב. זה מוזר, וזה מבלבל, וזה עלול אפילו לפגוע בנקודות הכי רגישות של כל אחד מאיתנו. להגיע לדייט מאלץ אותך להגיע חשוף, ברמה מסוימת, מול בן אדם זר – ואין דרך לדעת איך הוא ינצל את זה. ועם כמה שזה קשה לכל אחד ואחת, לבחורות מלאות יש מערכת שלמה של חששות, וגם יתרונות, שאיתם הן מגיעות לכל דייט.

בחורה במידה גדולה תמיד תגיע לדייט כשבליבה חשש כלשהו לגבי איך יגיב הצד השני לאיך שהיא נראית. ככה זה כשהגוף שלך הוא כביכול לא סטנדרטי, לא זה שאנחנו רגילים לראות על כל מסך ושלט חוצות. יש אין סוף סיפורים על בחורות שהגיעו לדייט ועברו שיימינג או השפלות שלא יאומנו, ויש גם את החוויה האישית של כל בחורה עם משקל עודף שיודעת שגם הרמיזה העדינה ביותר לגבי המשקל שלה יכולה לדקור משהו בפנים.

אז מה חשוב לזכור כשאת מגיעה לדייט? הנה 6 עצות ממישהי שיודעת בדיוק מה את עוברת.

אישה מלאה בזוגיות

1: לא לכולם יש דעות קדומות על שמנות

אם אתן נושאות עליכן כמה קילוגרמים עודפים וכבר הסתובבתן קצת בעולם ששם בחוץ אתן כבר יודעות את זה – מה שנקרא "פאט שיימינג" הוא לא המצאה של התקשורת, זה משהו שאנחנו חוות לעיתים יותר מדי קרובות, כי מה לעשות – יש אנשים נוראים בעולם. יש גם אנשים שאולי תסתדרו איתם נהדר ותרגישו שיש לקשר ביניכם פוטנציאל אדיר, אך הדעות הקדומות שלהם ימנעו זאת מלקרות, ויש כאלו שהדעות הקדומות שלהם ייחשפו על צידן הפוגעני אפילו רק במהלך הקשר.

אבל כדי להצליח במשחק הזה, חשוב להישאר אופטימיות. יש גם לא מעט אנשים שלא נגועים בדעות קדומות, ושהמשקל שלכן ממש לא מזיז להם, ויש גם כאלו שהמשקל שלכן עושה להם את זה (ולא, הם לא סוטים). תחשבו על זה ככה – כמה נשים גדולות אתן מכירות שנמצאות בזוגיות? המידה הממוצעת לנשים בישראל היא 44, כך שסביר להניח שממש לא מעט. רובנו לא עומדות (או עומדים!) בסטנדרטים המטורפים של אידאל היופי השדוף, מאלף סיבות שונות, ובכל זאת הרוב ממשיכים להיכנס לזוגיות. זה אפשרי, אז תשתיקו את הקול הפנימי שחושב שאתן לא הולכות למצוא אהבה בחיים.

2: ביטחון עצמי גורם לאנשים להסתכל עליך אחרת

ברור, יש המון ממה לחשוש בדייט, וזה ממש לא מסתכם בענייני משקל. לכל אחת יש את התסביכים שלה, אבל את לא חייבת לפתור את כולם לפני שאת יוצאת אל עולם ההיכרויות. לפעמים, מספיק להיזכר שיש לך מספיק במה להתגאות ומה לאהוב כדי לעורר את הביטחון העצמי, ואם יש משהו שאת דווקא כן חייבת לדעת לפני שאת מתיישבת מול בחור או בחורה לא מוכר/ת – זה לדעת מה את שווה. כן, את מלאה. וכן, את גם המון דברים אחרים: מצליחה, מקסימה, חכמה, קשובה, חברה טובה, אוהבת, מוכשרת, תגידי לנו את. את מכירה את עצמך הכי טוב, וברגע שתיזכרי שיש המון דברים טובים שאת יכולה לתת לבן אדם הזה שהרגע התיישב מולך, עוד לפני שתגידי משהו הוא או היא כבר ייראו אותך אחרת. וגם את תראי אותו או אותה אחרת. זו לא קלישאה, בחיי – ביטחון עצמי זה משהו שרואים עליך ברגע, וזה יכול להיות הדבר הכי מושך שיש.

אישה מלאה ובטוחה בעצמה

3: אם מישהו נמשך אליך, זה כנראה לא בגלל שיש לו איזשהו פטיש

הנה משהו שכל אישה שמנה שצברה קילומטראז' מינימלי בעולם הדייטינג תזדהה איתו – פגשת מישהו ודברים הולכים ממש אחלה, הוא לא מראה שום סימן של רתיעה או דעה קדומה על משקלך, נראה שהוא דווקא מאוד נמשך אליך. כמו תמיד, כשדברים מסתדרים כל כך טוב, רבות מאיתנו יעצרו ויגידו "רגע, זה טוב מדי מכדי להיות אמיתי". המסקנה ההרסנית שרבות מגיעות אליה היא "אוקיי, בטח יש לו פטיש לשמנות".

המסקנה הזו דפוקה לגמרי. בין השורות מה שאנחנו אומרות לעצמנו הוא שלא יכול להיות שנמשכים אליך בזכות מי שאת או בזכות איך שאת נראית – זו חייבת להיות איזושהי סטייה, והבחור או הבחורה שמולך מחפשים לספק אותה ולא להתאהב בך בזכות מי שאת. ברור, יש גם כאלה, אבל הם לא הרוב, וגם אם יש להם פטיש זה לא הופך אותם לסוטים או אפילו לאנשים לא הגונים, וזה לא אומר שהם לא יכולים להתאהב בך מעבר לשומן שעל גבך.

אבל הכי חשוב, למה לעזאזל שתחשבי שלהימשך אלייך זו סטייה? תוציאי את זה דחוף מהראש. את מהממת.

זוגיות

4: עדיף לכולנו להציג את התמונה המלאה

יכול להיות שכבר נתקלתן במקרים בהם האשימו אתכן בכך שהתמונות שלכן לא משקפות את איך שאתן נראות, או ששמעתן את האמירה הדוחה ש"רק נשים שמנות מעלות תמונות של הפנים שלהן בלבד". בואו נבהיר דבר אחד – אף אחד לא באמת משקף את מלוא המציאות ברשת. ההאשמה הזו שמפנים ספציפית לנשים שמנות וגורמים להן להרגיש שהן שקרניות או שפלות, היא ממש לא בלעדית רק לנו. טבעי שתרצו להעלות רק תמונות מחמיאות שלכן, ואם הבטן או האחוריים הם לא החלקים האהובים עליכן בגוף, הגיוני שפחות יתחשק לכן לכלול אותם.

ובכל זאת, תזכרו – כדאי להיות הכי כנות שאתן יכולות. גם בשבילם, אבל בעיקר בשביל עצמכן. אם מה שאתן מציגות בפרופיל או בתמונות משקף רק חלק קטן ומסוים מאוד מהמציאות, טבעי שאנשים שתפגשו לא יהיו מוכנים לתמונה המלאה, והתגובות שיוצאות מאנשים כשהם מופתעים הן לעיתים קרובות לא ממש נעימות. תמונות מלאות של גופכן גם ימנעו מדברים כאלו לקרות, וגם יסננו לפחות חלק מהדושבגים שעלולים לפגוע בכן. אז קחו מצלמה, אולי גם חברה, תתלבשו יפה ותצלמו כמה תמונות מלאות ולא ערוכות של עצמכן. תהיו בטוחות שהן עדיין יכולות להיות מחמיאות.

5: מותר לך לצאת עם רזים. מותר לך לצאת גם עם שמנים

הגיון מעוות מסוים, שלעיתים יכול לקפוץ לראשה של כל אישה בעולם ההיכרויות, הוא שאישה שמנה יכולה לצאת רק עם גברים שמנים. זה מה שמגיע לך, זו ה"ליגה" שבה את משחקת. הרעיון הזה של לבסס התאמה רומנטית עם בן אדם רק על סמך המשקל שלו הוא כל כך מגוחך שמרגיש כמעט מיותר להפריך אותו. יש כל כך הרבה דוגמאות במציאות שסותרות את המחשבה הזו, נשים גדולות שיוצאות עם מאמני כושר ולהפך (למרות שברור שזה לא אותו דבר, אפילו שזה צריך להיות). אם תגבילי את עצמך רק לגברים במשקל מסוים ומעלה יהיה לך יותר קשה לחפש, ולמה שתעשי את זה בעצם?

שמנות יכולות לצאת גם עם רזים

אבל, על אותו עיקרון בדיוק, תזכרי שאת לא צריכה לצאת רק עם רזים. זוכרת על מה דיברנו בסעיף הראשון, על זה שלא לכולם יש דעות קדומות על משקל? אז, נאה דורש נאה מקיים. משיכה היא דבר נזיל מאוד, ותופתעי לגלות שגם אם במבט ראשון בחורים שמנים לא עושים לך את זה, יכול מאוד להיות ששיחה טובה וקסם אישי יכולים להדליק אותך ברגע. וגם להפך. שימי לב לכך שאת בעצמך לא נגועה בדעות קדומות, ותני גם את צ'אנס לאלה שלא נראים אחד לאחד כמו החלום הרטוב שלך. החלק הכי טוב בלבוא עם ראש פתוח הוא שזה יכול לזמן לך הפתעות מוחלטות ומדהימות.

6: אין לכן מה לפחד מאינטימיות

הרגעים האינטימיים הראשונים יכולים להיות מלחיצים לכל אחד או אחת, בכל משקל, ובמיוחד אם את מרגישה לא בנוח בתוך הגוף שלך. ברור, ממש לא כל אישה שמנה לא מרגישה בנוח בגוף שלה – אבל יש גם הרבה שכן. יש הרבה שכבר נכוו מהערות פוגעניות על גופן וזהירות מאוד ממצבים בהם הן עלולות להיכוות שוב, אפילו אם הן עצמן שלמות עם גופן ואוהבות אותו. ובמצבים כאלה גם קולות מרושעים שכבר השתקתן יכולים פתאום לחזור לראשכן בלי התראה מוקדמת.

אז אם קרה ואתן כבר במצב אינטימי של נשיקה או מזמוזים או דברים יותר מתקדמים, קחו נשימה ותזכרו שאף אחד לא הכריח את האדם שאת איתו להיכנס איתך למצב הזה ואף אחד לא כפה עליו אינטימיות. הוא (או היא) שם כי הוא רוצה להיות שם, כי הוא נמשך אלייך וכי הוא כבר החליט שהוא רוצה ללכת לשם איתך. בשלב הזה את יכולה כבר להיות בטוחה שהגודל שלך לא מרתיע אותו או אותה.

בחורה מלאה

זה לא עולם קל לבחורות שמנות. מביישים ומשפילים אותנו בהערות בכל מקום וסיטואציה אפשרית, והתכתיבים והאמונות שנכנסו לנו לראש אחרי שנים בעולם כנשים שמנות כבר הוטמעו כל כך עמוק שקשה להתנתק מהם ולעצור אותם מלהכשיל אותנו ולהאכיל אותנו כמויות של שנאה עצמית. על כל זה צריך לעבוד. אנחנו יודעות, אתן עובדות על זה. גם אנחנו. אבל עד אז, תזכרו שלא חסרים אנשים שם בחוץ שייראו מי את מעבר לגוף שלך, ולא חסרים אנשים שיאהבו את הגוף שלך. את צריכה רק לצאת ולתת לעצמך צ'אנס.