שמש נצחית בראש צלול

סרטו של מישל גונדרי, על פי תסריט גאוני נוסף של צ'רלי קופמן, כולל לא מעט סצנות מצחיקות ומתוקות, אבל בסופו של דבר הוא עוסק בדבר הפעוט הזה שכולנו מנסים להימנע ממנו כל החיים: פרידה כואבת. זוג האקסים שבסרט, אותם מגלמים קייט וינסלוט וג'ים קרי, לא ממש מצליחים להתגבר אחד על השנייה, ולכן הם מעדיפים להצטרף לשירות שמוחק זיכרונות כואבים. גם אם נכון להרגע אתם נמצאים בקשר הכי מושלם בעולם, סביר להניח שיש לכם באיזושהי מגירה את הקשר ההוא, שלא הצלחתם למחוק, ואתם בטח לא רוצים להציף אותו דווקא היום.

 

היא

סביר להניח שכולנו היינו ברגע הזה, בו היינו בודדים מספיק ונואשים מספיק על מנת להתאהב בכל מי שנחמד אלינו. בסרטו של ספייק ג'ונז, חוקיין פיניקס מגלם גבר שמתאהב בסמנתה – שאמנם קולה הוא קולה של סקרלט ג'והנסון, אבל האישיות היא של מערכת בינה מלאכותית. הסרט, שזכה באוסקר בפרס התסריט הטוב ביותר, למעשה מביא לנו את התסריט שצפוי בעוד כמה שנים: יותר ויותר אנשים שימאס להם להתאים את עצמם לאחרים, או לקבל את החסרונות של בני זוגם, ויעדיפו במקום לנהל קשרים עם יצורים עם רמה כזו או אחרת של אינטליגנציה מלכותית.

 

סלסט וג'סי לנצח

הייתם מצפים שאם יקבצו את הקומיקאים הכי בולטים שיש כרגע לסרט אחד, תצא קומדיה רומנטית שנונה ומשובחת. וכן, "סלסט וג'סי" היא קומדיה רומנטית שנונה ומשובחת, אלא שיש בעיה אחת איתה: הסוף. ואל תתנו לשם הסרט להטעות אתכם – הוא לא טוב. אז המפגש בין השחקנים אנדי סומברג לאשידה ג'ונס הוא באמת מוצלח, ובין השניים יש כימיה מטורפת, אבל דווקא בגלל זה הישמרו מהסרט הזה אם אתם מעוניינים לשמור על הלב.

 

קזבלנקה

איך בסרטים הם תמיד אוהבים לצפות ביחד בקזבלנקה. למעשה, על פי הוליווד, נראה שאין פעולה משותפת רומנטית ומהנה יותר (למעט, אולי, האמבטיה המשותפת של ריצ'ארד גיר וג'וליה רוברטס ב"אישה יפה"). אבל בסופו של דבר, הרומנטיות של "קזבלנקה" היא מהסוג הטראגי ביותר שיש, שבו שוב, ממש כמו בטיטניק, הגבר המסוקס נאלץ להקריב את עצמו על מזבח האהבה.

via GIPHY

 

כפרה

ב-2007 כולם דיברו על הסרט הזה, על פי רומן בשם זהה מאת איאן מקיואן. העלילה חינכה את הצופים שחיים ומוות בידי הלשון, דרך סיפורה של ילדה בת 13 שמחליטה להאשים את בנו של שרת הבית ומאהבה של אחותה (קירה נייטלי) באונס של נערה אותו הוא לא ביצע. כמו שאתם יכולים לראות אין שום כפרה בסרט הזה -לא לגיבוריו האומללים ולא לצופים, שנאלצים להישאר עם כאב הלב.

 

בלו ולנטיין

אתם מאוהבים מעל לראש ובטוחים שככה תמשיכו להרגיש לנצח נצחים? אז אל תצפו ב"בלו וללנטיין" - הסרט שמראה מה קורה לזוגות ברגע שההתאהבות בורחת בגלל עודף חובות ומחויבויות. גם פה יש שילוב של קאסט שאי אפשר לעמוד בפניו, מה שרק עוד יותר מקשה על הצפייה: ראיין גוסלינג הכובש, ומישל וילאמס, ששיחקה בסרט פחות משנתיים לאחר שבן זוגה לשעבר, הית' לידג'ר, נפטר.

 

טיטניק

בואו נדבר על זה רגע: "טיטניק" הוא אולי סרט רומנטי, אבל הוא סרט מדכא. הגסיסה האיטית (שנראית כאילו היא נפרסת על פני שעה לפחות) של לאונרדו דיקפריו מוציאה את כל החשק לאהוב – הרי מי צריך להתאהב אם בסוף הוא ימות בשבילך? למעשה, מרגע שקיעת הספינה – הסצנה הטובה האחרונה בסרט – אין טעם להמשיך ולצפות בו. אחרי הכל, כמאמר אהוד בנאי, איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים.

via GIPHY

 

החתונה של החבר שלי

אם יש לזה שם של קומדיה רומנטית, זה נראה כמו קומדיה רומנטית וג'וליה רוברטס משחקת בתפקיד הראשי, אז זה בטח קומדיה רומנטית, לא? מסתבר שלא בהכרח. הסרט שמפיח תקוות שווא על כך שהוא קליל וחינני, מסתיים באקורד צורם למדי, שממחיש שלא תמיד אנחנו מקבלים את מה שאנחנו רוצים, וגם אם את ג'וליה רוברטס, בסוף תמצא מישהי יפה/צעירה/מוצלחת יותר ממך.

 

לה לה לנד

"נו, מחזמר, מה כבר יכולים להיות רע",  אתם בטח שואלים. ובכן, באמת קשה למצוא מה רע בו. ראיין גוסלינג (כן, שוב) מהמם, אמה סטון מדהימה, הכימיה ביניהם מחשמלת, השירים כיפיים, העלילה זורמת ומרגשת. אז מה בכל זאת כל כך לא מתאים בסרט הזה לוולנטיין? הדבר שהכי חשוב: הסוף. אל תתנו לצבעוניות, לשירים ולריקודים להטעות אתכם. כמו כל סרט שרוצה להתחנף לאקדמיה ההוליוודית, הסוף של הסרט קורע את הלב. להם זה באמת עזר לזכות באוסקר, אבל איך זה עוזר לנו?

via GIPHY

 

יוסי וג'אגר

סביר להניח שמי שראה את הרגע בו ג'אגר גוסס לו בשלג בזמן שיוסי מנסה להציל את חייו תוך דיבורים על עתידם המשותף, לא יצליח להתנער מהסצנה הזו זמן רב. סרטו של איתן פוקס משנת 2002, על פי תסריט של אבנר ברנהיימר, זכה בפרס האקדמיה לטלוויזיה ועד היום נחשב לאחד הסרטים הפופולריים שנוצרו בישראל, ואחד מהמייצגים את הקהילה הגאה בארץ. הוא אולי מנסה לקדם את החשיבות של יציאה מהארון במטרה לחיות את החיים שרוצים, אבל מצד שני הוא לא משאיר הרבה חשק לחיות.