מבין כל ה"דיל ברייקרים" בעולם ההיכרויות עניין העישון מעורר הכי הרבה מחלוקת. "לעולם לא אצא עם מעשנ/ת", משפט חורץ גורלות נשמע לעתים מאד קרובות כאשר מבקשים מאיתנו למנות את הקריטריונים של  בן או בת הזוג הפוטנציאליים. אם אתם מעשנים, רוב הסיכויים שנפסלתם באתר היכרויות או באפליקציה לפחות פעם אחת. אבל מסתבר שגם המעשנים נוטים לפסול את הלא מעשנים.

"הייתי פוסלת גברים לא מעשנים על הסף, עד שהכרתי את בן זוגי"

"אני מעשנת ושותה מגיל 16", מספרת מאיה סלוצקי (47). "כשהכרתי את הגרוש שלי כבר עישנתי, והוא עצמו לא עישן. לאורך שנות הזוגיות הוא ניסה לשכנע אותי להפסיק לעשן, אבל מן הסתם לא התגרשנו בגלל זה. אחרי שהתגרשתי הבנתי את הפואנטה – כשאישה מעשנת יוצאת עם גבר לא מעשן, בהתחלה הוא יתלהב ויגיד שזה לא מפריע לו, העיקר האהבה ואז, אחרי כמה זמן זה מתחיל – 'למה את צריכה את זה?', 'תורידי את הכמות' וכד'. אני מעשנת 30 שנה וזה בדרך כלל עובד הפוך – נשים לא מעשנות יוצאות עם גברים מעשנים, זה לגיטימי וזה בסדר. ברור שיש נשים שיש להן בעיה, אבל אם כבר התחילו לצאת עם מעשן, הן מקבלות אותו כמו שהוא".

"בסופו של דבר, אחרי כמה וכמה אכזבות, עשיתי לעצמי חוק – אני לא יוצאת עם מי שלא מעשן. באתרי היכרויות נהגתי לכתוב שאני מעשנת בגלוי. אם מישהו היה כותב לי, הייתי בודקת בכרטיס אם כתוב שהוא מעשן. אגב, גברים רבים שמעשנים לא כותבים את זה באתרי היכרויות כי הם לא רוצים להיפסל על יד נשים. אז הקפדתי לשאול 'אתה מעשן?' ואם הוא אמר לי 'לא מפריע לי, הכל בסדר', הייתי עונה 'זה כן מפריע לך, אתה פשוט עוד לא יודע את זה'".

ואיך בסופו של דבר את נמצאת בזוגיות עם גבר לא מעשן כבר שנתיים וחצי? לא פסלת אותו?

"זה הקטע. אני ישר אמרתי לו שזה לא יעבוד כי אני מעשנת. אבל הוא אמר לי 'תעשני כמה שאת רוצה, זה לא מפריע לי' והאמנתי לו! היה לו איזה צ'ארם מיוחד".

והוא לא מבקש ממך להפסיק?

"לא. מעולם לא ביקש".

מאיה סלוצקי

מאיה סלוצקי

"לא נורא, אני אגמול אותך מהעישון"

נשים לא רוצות לשנות גברים? הצחקתם. "אני מאד אוהב את אלה שרוצות לשנות אותך אחרי 10 דקות בדייט", מספר יריב צור-שור (38). "אני הולך בגישה מאד ברורה – אני לא מסתיר את זה שאני מעשן. באתרי היכרויות וטינדר תמיד יש לי תמונה עם סיגריה, שזה לא יהיה בהפתעה שאני מעשן".

כשאתה יוצא לדייט עם מישהי שלא מעשנת, אתם מתיישבים באזור של מעשנים או של לא מעשנים?

"יש לי סבלנות מאד גדולה ללא מעשנים. הייתה תקופה שגם אני לא עישנתי ואין לי בעיה לבלות שעה שעתיים בדייט בלי לעשן, מקסימום אני יכול לצאת החוצה לסיגריה. יש את הקטע שנשים מתלוננות שגברים לא טורחים לקרוא את התיאור שלהן, את ה-'מניפסטו'. אני נוכחתי לדעת שזה עובד לשני הכיוונים – נשים לא טורחות לקרוא בדיוק כמו הגברים. אני כותב במלל "אני מעשן", התמונה שלי עם סיגריה ועדיין הבחורה אומרת לי 'לא שמתי לב' כשאנחנו מתיישבים ואני מוציא קופסת סיגריות? מיד נשלף המשפט: 'מה? אתה מעשן? לא נורא, אני אגמול אותך מזה!'"

תברח מהר!

"באותו רגע לא משנה מה יהיה, זה הטרן-אוף הכי גדול שיש, לא יהיה סקס באותו ערב גם אם בר רפאלי יושבת מולי. סליחה? מי את שתחנכי אותי אחרי 10 דקות? אני מבין שבזוגיות צריך לעשות פשרות, אבל בדייט ראשון?"

עשו לך את זה הרבה פעמים?

"מלא! יש את הגישה הזאת של 'חינוך מחדש', שמתחיל מיד עם ההיכרות, עוד לפני שמכירים אחד את השני וזה מטריף. ואז כששואלים אותי למה אני עדיין רווק בגיל 38, זו בדיוק הסיבה".

יצאת עם נשים לא מעשנות?

יצאתי עם בחורות ששונאות עישון, ומאז יש לי באוטו קבוע בתא כפפות 'ערכת אנטי-סיגריות' שזה ספריי לפה, דאודורנט, מסטיקים – פשוט יצאתי עם נשים שלא סבלו את זה, והיו בינינו הסדרים שאם אני רוצה אני יוצא לעשן אבל לפני שאני חוזר אני עושה freshen-up. אנחנו, המעשנים, הפכנו למוקצים בחברה הישראלית. בסופו של דבר, זו אחת ההנאות הקטנות בחיים שלי – כוס קפה עם סיגריה על הבוקר, למה אני צריך לוותר על זה. ולכן אם מישהי לא אוהבת שאני מעשן, אז סבבה לגמרי, לא צריך".

יריב צור- שור

יריב צור- שור

"לפני חמש שנים בעלי החליט שהוא מפסיק לעשן"

"אני מעשנת קופסה ביום בממוצע", מספרת ויקי נני (48) תוך כדי שהיא מדליקה סיגריה. "כשהכרתי את גיא, בעלי, כבר עישנתי בסתר פה ושם. אמנם הייתי בת 19, אבל ממשפחה גיאורגית טובה בטביליסי ולכן זה היה משהו שאסור בתכלית האיסור. אף אחד לא ידע שאני מעשנת, חוץ מגיא, שלו אני כמובן מיד סיפרתי את הכל והוא אמר שלא מפריע לו, כי הוא היה מעשן בעצמו. גרתי אז אצל ההורים וכשהוא הגיע אלי, היינו מעשנים בתורות – ככה שאם במקרה אמא תיכנס לחדר כשאני מעשנת, אני אעביר לו את הסיגריה כאילו היא שלו".

"אחרי כמה שנים עלינו לישראל, שם כבר עישנתי חופשי וגם כשההורים באו לבקר, עישנתי, למרות התדהמה שלהם, כי בעדה הגיאורגית לא מקובל שנשים מעשנות. מאז אני מעשנת ליד ההורים שלי. לקח לי עוד כמה שנים להתחיל לעשן גם ליד המשפחה של גיא, שוב, בגלל שאצל יהודים גיאורגים לא מקובל שנשים מעשנות. גיא תמיד היה מעשן פחות ממני. הוא היה מסיים כמעט קופסא ביום ומה שהוא לא היה מסיים, הייתי מסיימת את שלו. הוא תמיד צחק שאם לא הייתי גומרת לו את הסיגריות הוא היה מעשן פחות".

ואז הוא הפסיק לעשן.

"יום אחד, ב-1 יוני לפני 5 שנים הוא קם בבוקר ואמר שהוא לא יעשן יותר. וכך היה. ללא שום תהליך גמילה. כלום. אני המשכתי לעשן כרגיל".

ויקי נני ובעלה גיא

ויקי נני ובעלה גיא

גיא ביקש ממך לא לעשן לידו?

"בבית אף פעם לא עישנו בגלל הילדים. המשכתי לעשן במרפסת, שם גיא בנה לי פינה מיוחדת. יש לנו גם הסכם שאני לא מעשנת אם אנחנו נוסעים באוטו שלו. אבל אם מדובר במרחקים ארוכים, הוא עוצר לי מדי פעם כדי שאעשן והוא תמיד יושב לידי ומחכה. באוטו שלי אני מעשנת בלי בעיה, גם אם הוא יושב לידי. מקרה חריג – חו"ל, שם אין לו בעיה שאעשן באוטו שכור, כל עוד אני מעשנת לתוך מאפרת ניידת שגיא דואג לארגן לי, כי מציק לו שאאפר למאפרה של הרכב. פעם בחודש הוא נוסע לקנות לי כמה פקטים של סיגריות. כמה פעמים הוא אמר שאולי כדאי לי גם להפסיק לעשן, זה יהיה בריא יותר, אבל לעולם לא לחץ או יצר ויכוח בנושא".