כמו כל דבר אחר בעידן הדיגיטלי, גם עולם הדייטים השתכלל, התקדם והפך להיות נוח יותר. אם פעם זוגות בפוטנציה נאלצו לתקשר בתחילת הדרך פנים מול פנים או לגשש את דרכם בשיחות טלפון מביכות שכללו בעיקר הרבה מחשבה מוקדמת על נושאי שיחה אופציונליים ושתיקות מביכות ומעיקות, היום אפשר להימנע מכל זה ופשוט לתקשר בוואטסאפים והודעות. אממה, מסתבר שגם במקרה הזה יש שדה מוקשים שלם שכדאי להימנע ממנו.

כמה דוגמאות שאולי יהיו מוכרות לכם: שלחתם הודעה ולא קיבלתם תשובה – האם לשלוח הודעה נוספת יהיה צעד מעיק מידי או שאולי הודעה חביבה תזכיר לצד השני כמה חמודים ומתוקים אתם? סוגיה מטרידה לא פחות: האם שליחת תמונת סלפי חמודה באמצע היום תתקבל בחיוך אצל הצד השני או אפעס כסטייה מוזרה? אם התלבטתם לגבי סוגיות כאלו ואחרות, סביר להניח שהממצאים הבאים ירתקו אתכם ואף יוכלו לעזור לכם בהמשך:

אתר ההיכרויות הבריטי match.com ערך סקר נרחב שבחן 500 רווקים ורווקות מעל גיל 25 על הרגלי ההודעות שלהם. האתר בחן לעומק אלו הרגלי תקשורת נפוצים דחו את הנבחנים ומאלו עדיף להימנע בשלבים הראשונים של הקשר (בעיקר בדייט ראשון- שלישי). ההתעסקות הזאת אולי עלולה להיראות שטחית עבור אנשים מסוימים, אבל מסתבר ש-84% מהנבדקים הודו כי הרגל או הודעה מסוימת שהם קיבלו, גרמו להם לנתק את הקשר עם הצד השני ולבחור להמשיך הלאה.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

על פי הסקר, 40% מהנשאלים השיבו כי הדבר הכי מעצבן שמישהו יכול לעשות בשלבים המוקדמים של דייטים (ראשון, שני או שלישי) זה לענות רק על שאלה אחת מתוך כמה בהמשך להודעה שכללה מספר שאלות. 35% מהנבדקים הודו שלקבל יותר מידי הודעות מבן/בת זוג פוטנציאלים עלול לגרום להם לא לרצות להמשיך לצאת עם אותו אדם. אוהבים לשלוח תמונות שלכם? כדאי שתשימו לב יותר לכמות התמונות שאתם מעבירים ואפילו לזוויות ולהבעות הפנים שלכם, כי במקרה הזה 34% מהנבדקים העידו שתמונות סלפי צ'יזיות ונדושות הן טרן אוף רציני מבחינתם.

יש אנשים שאוהבים להשתמש באימוג'ים ואפילו רואים בהם דרך נוחה יותר להביע את עצמם בלי לומר יותר מידי. אולם, כשנשאלו הרווקים והרווקות לגבי הלגיטימיות של שליחת הודעות מרובות אימוג'ים, 39% מהם השיבו ששימוש מוגזם באימוג'ים יכול להעיק ואפילו לגרום להם ללכת אחורה.

השאלה הבאה שהתבקשו הנבדקים להשיב עליה היא אולי זו שמעסיקה הכי הרבה אנשים – מה פרק הזמן הנכון ביותר להשיב להודעה מהרגע שהיא התקבלה? אם לצד השני לקח הרבה זמן להגיב או לשלוח הודעה, האם ברגע שהגיעה ההודעה המיוחלת ממנו צריך להימנע מתגובה מידית ולחכות במכוון עד שעונים, או שזה בסדר לענות מיד במידה ואכן קיימת אפשרות כזאת? אם אתם מאלו שמעדיפים לשדר פאסון ודואגים להקפיד על מרווח של שעה מטכ"לית בין הודעה להודעה, כדאי שתיקחו לתשומת לבכם ש"לשחק אותה קשה להשגה" יכול דווקא לעבוד לרעתכם: במקרה הזה, שליש מהרווקים אמרו כשהצד השני מגיב אחרי זמן רב מידי זה גורם להם להתרחק.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

במערכות יחסים, כמו כל דבר אחר, גם הרגלי ההודעות של שני הצדדים יכולים להיות שונים – בעוד צד אחד מעדיף להיות זמין 24/7, לשמור על קשר רציף ולהתכתב בתדירות גבוהה, ייתכן שהצד השני מעדיף להימנע מהתכתבות אינטנסיבית, ומעדיף להיות זמין פעם ביום או יומיים. לפי הסקר 63% מהנשאלים (כמעט 2/3 מהנבדקים) הודו שהם מעדיפים לקבל פעם אחת ביום הודעה אישית ומתחשבת מאשר לקבל הודעות רבות יותר, פחות אישיות, ובתדירות יותר גבוהה.

ועכשיו לסעיף הקריטי ביותר: תוכן ההודעה. רווקים ורווקות שהשיבו על הסקר אמרו כי תמונות סלפי צ'יזיות (34%) ושגיאות כתיב (32%) הם לאווים רציניים מבחינתם. ואם להיות יותר ספציפיים מסתבר ששגיאות כתיב מפריעות לנשים יותר מאשר לגברים (ועל זה יעידו קבוצות פייסבוק שלמות שהוקמו במטרה לעודד שימוש נכון באותיות אית"ן). אם אתם מאלו שנוהגים להשתמש בשמות חיבה כמו מאמי או מותק, שימו לב שנשים פחות נלהבות כשהן מקבלות הודעות עם שמות חיבה דביקים ממחזרים פוטנציאלים (35% מהנשים לעומת 22% מהגברים).

איך אפשר לזהות אם מישהו בעניין שלכם? לפי האימוג'ים שהוא שולח לכם כמובן.

אלו האימוג'ים שמעידים על כך שהצד השני מפלרטט אתכם:

אימוג'י שולח נשיקה 27%

אימוג'י עיניים עם לבבות – 18%

פרצוף קורץ (כמובן) – 17%

אימוג'י שפתיים – 13%

אימוג'י קורץ עם לשון בחוץ – 13%

נחמד לדעת שיש מכנה משותף רחב לאנשים בכל הנוגע להרגלי דייטינג. לפעמים, כשמחכים לתגובה ונמצאים במקום של חוסר ודאות בתחילת קשר, כל קצה חוט שיכול להסביר מדוע הצד השני פעל כפי שפעל, יכול להקל ולשפר את ההרגשה במובן כזה או אחר. אבל חשוב לזכור שלכל כלל יש יוצא מן הכלל ולכל מערכת יחסים יש חוקיות משלה. יכול להיות ש"תיפלו" על בן/בת זוג שימצא את שצף ההודעות ותמונות הסלפי שלכם חינניות, ויכול להיות שאפילו תאמצו את זה שמתנגד לאותיות אית"ן ותבחרו להעביר לו שיעורים פרטיים במקום להתעצבן. כך או כך, אל תהפכו להיות מודעים מידי. תרשו לעצמכם להיות טבעיים ופשוט לזרום.