אתר אינטרנט בלגי שעוסק במתן חינוך מיני לילדים זוכה לאחרונה לקיתונות של ביקורת על כך שהוא מציע טיפים למין בסדרה של ציורים מפורשים יתר על המידה.

האתר "Alles over Seks" ("הכל על סקס") נוצר על ידי ארגון הבריאות המיני סנסואה (Sensoa) ועלה לאוויר לפני תשע שנים. כעת הוא מציע מאמרים בסגנון "להראות ולספר" שממחישים מגוון של טכניקות מיניות שמתוארים בצורה גרפית, על גבול הפורנוגרפיה. המאמרים עוסקים בהיבטים שונים של חינוך מיני ונכתבו בפירוט מדוקדק, מעצות על אמצעי מניעה ומניעת מחלות מין ועד צעצועי מין, טכניקות לביצוע מין אוראלי - כולל אחד בשם "יונק הדבש" - ותנוחות מיניות.

אתר חינוך מיני לילדים

אף על פי שבמקור קהל היעד של האתר הוא בני נוער בני 15, בתי הספר הבלגיים ממליצים על האתר לילדים בני 7.

התקשורת הבלגית מדווחת שהאתר הופיע ב"מדריך הנוער", חוברת הדרכה שנתמכה על ידי הממשלה הפלמית המופצת בבתי ספר יסודיים באזור הצפוני של בלגיה. הדיווחים גרמו, בין השאר, לחששות בקרב ההורים שמאמינים שחלק מהפרטים שמופיעים באתר אינם מתאימים לילדים. גם מורים מיהרו להשמיע את חששותיהם ואמרו לתקשורת הבלגית שהאתר מתמקד יותר מדי בהיבטים הטכניים של יחסי המין ולא ברגש.

פרדריק לייר, אב לשני ילדים בני 7 ו-9, סיפר כי ילדיו קיבלו את המדריך בבית הספר. כשנכנס בעצמו לאתר המומלץ בספר הוא היה המום כאשר הוא ראה כמה ההסברים מפורטים.

אתר חינוך מיני לילדים

"זה ברמה של סטייה. זה אמנם נהדר שאתר כזה קיים, אבל אני לא חושב שילדים עשויים לשאול שאלות כמו כמה תנוחות סקס יש בעולם והאם כדאי להם לצרוך סמים במקביל לפעילות מינית".

גם ארגון הגג של החינוך הקתולי הביע תדהמה ואמר כי האתר ממוקד בטכניקות במקום בהיבט הרגשי של יחסי מין. הדוברת מריקה ואן בוגרט אמרה: "אנחנו צריכים לתת לבני 11-12 מידע על מיניות שמתאים לקבוצת הגיל שלהם".

מי שלא התרגש למשמע הביקורת הוא סוון גטץ, נציג ארגון הבריאות ושר הנוער בממשלת בלגיה שטען בתוקף שהוא לא רואה שום בעיה עם האתר. בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו כתב: "המציאות היא שאנשים צעירים מתמודדים עם סקס (אולי לפעמים יותר ממה שאנחנו חושבים) או סתם סקרנים. לכן מוטב לתת להם את ההקשר הדרוש, ההדרכה והמידע. בנושא הזה מוטב להתחיל מוקדם מאשר מאוחר".