ויברטור הוא אחד הדברים הבודדים שקשורים למין ולעונג שיש עליהם קונצנזוס. רק לאחרונה סקר שנערך בכלל ארצות הברית מצא שגם לנשים וגם לגברים יש דעה חיובית על ויברטורים וכי למעלה מ-52 אחוז מהנשים משתמשות בהם. מספרים דומים נמצאו גם בקרב הזוגות ההטרוסקסואלים, הלסביות והביסקסואלים שדיווחו על שימוש קבוע בוויברטור. מדהים לראות עד כמה התפתח המכשיר שבכלל הומצא במטרה להרגיע נשים "היסטריות".

עוד בימים של היפוקרטס, "היסטריה" (מהמילה היוונית לרחם) נחשבה למחלה נשית שמגיעה מהרחם ופוגעת במיצי הקיבה של הגוף ובאיברי הרבייה. הוא סבר כי המרפא להיסטריה היא על ידי קיום יחסי מין עם כמה שיותר גברים. באנגליה הוויקטוריאנית, לעומת זאת, סברו שהתסמינים להיסטריה כוללים עילפון, עצבנות, חוסר שינה, תחושת כבדות בבטן, התכווצויות שרירים, קוצר נשימה, חוסר תיאבון או אובדן ליבידו, ונטייה "לגרום לצרות" – או כמעט כל רגש שאישה מרגישה.

באותם ימים הטיפול המועדף היה "עיסוי אגן" – בין בעזרת זרמי מים ובין בעזרת האצבעות. למעשה, במשך מאות שנים נהגו הרופאים לעשות בעצמם עיסוי של הדגדגן. אנחנו אולי נקרא לזה "אוננות", אבל אז היה מדובר בהליך רפואי שנחשב למתיש במיוחד עבור הרופאים וגם – מן הסתם – לא תמיד מביא לתוצאות. בסרט "היסטריה", שעוסק בהמצאת הוויברטור הראשון, אפילו הציגו כיצד הרופאים היו מניחים את ידיהם בקרח על מנת לתת לאצבעות שלהם להחלים ולהתאושש מהעבודה הקשה.

טיפולים מהסוג הזה היו פופולריים במיוחד בקרב נשות המעמד העליון עוד בימי הביניים. כחלק משגרת הטיפוח, היו כאלו שעברו את הטיפולים האלו פעם בשבוע – ממש כמו שהיום נשים עוברות מסאז' מפנק או סשן פסיכולוגי. מי שלא יכלה להשיג תור לרופא מומחה, היתה יכולה ללכת גם לנזירות שהתמחו בטיפולים מהסוג.

בשנות ה-80 של המאה ה-19, רופא לא מצליח במיוחד בשם מורטימר גרנוויל החליט לעזור לנשים שסובלות מלחצים רגשיים. הוא בנה מכשיר חשמלי שבקצה אחד שלו יש כדור ובקצה השני מנגנון חשמלי בגודל של מזוודה קטנה. ברגע שמפעילים את המכשיר, הכדור מתחיל לרעוד ויוצר את אותן ויברציות קטנות שאנחנו מכירים גם היום.

"הפטיש של גנרוויל", כך נקרא המכשיר, הפך מיד ללהיט. הם שווקו כמכשירי עיסוי רפואיים נחוצים, שמטפלים בשלל בעיות רפאיות, בהן דלקות פרקים, נשירת שיער, עצירות ועודף שומן. לא מעט רופאים החליטו לרכוש כמה מכשירים ולפתוח מכונים מיוחדים שכל מטרתם היה לקבל מספר נשים במקביל. המכשירים גם הפכו להיות מתנה פופולרית בקרב גברים שרצו לפנק את נשותיהם ובפרסומות לקראת חג המולד הציעו להם לרכוש אותם כדי להעניק לנשים "בוהק בעיניים וזוהר בלחיים".

כמה שנים לאחר הפריצה הגדולה, הגיעו הוויברטורים אל סרטי הפורנוגרפיה, וכך הם הפכו מאביזר רפואי לאביזר מין – לפחות בתודעה - עד שבשנות ה-20 הם נעלמו כמעט כליל מעין הציבור. הם חזרו לשימוש רק בשנות ה-60

מאז, כאמור, הפופולריות והלגיטימיות שלהם רק עולה והם נחשבים לאחד מסמלי המאבק הפמיניסטי, משום שהם ממחישים את היכולת של אישה לענג את גופה ללא תלות או תמיכה.