בעוד סופרים ישראלים מתקשים לעמוד ביעדי המכירות, לינדה מזרחי (36) מבאר יעקב נותנת להם 'נוק אאוט'. את ספרה הראשון (מתוך טרילוגיה) "תפסתי אותך", היא הוציאה במרץ 2015 ומאז ועד היום פרסמה חמישה ספרים נוספים, כולם הפכו לרבי מכר. כיום היא ומנהלת את ההוצאה לאור "אדל - יהלומים" שהפכה למובילה בז'אנר הרומנים הרומנטיים בארץ וכבר צברה קהל מעריצים נאמן (רובו נשים מגיל 18 ועד 120) שמחכה באדיקות לספר הבא.

מי את לינדה מזרחי?

מזרחי בת 36, אמא לשלושה ילדים בגילאים 8, שנתיים וחצי וארבעה חודשים, נשואה כבר עשר שנים. אבא שלה ואחיה מגויסים להוצאה ומתנהלים מול הסוכנויות בחו"ל, בעוד בעלה בכלל עובד במועצה האזורית של באר יעקב ולא ממש קורא את הספרים המצליחים. כיום בהוצאה יש להם צוות שלם של כעשרים עובדות שמתרגמות ספרים בקצב, ומקבלות כשני כתבי יד של ספרות ישראליות מידי שבוע.

 

לינדה מזרחי. צילום ביתי

לינדה מזרחי. צילום ביתי

מזרחי מספרת שבצעירותה הייתה ה"מתבודדת בבית הספר" שכותבת עם עצמה סיפורים בהפסקות. בשלב מסוים היא החליפה בית ספר וזנחה את הכתיבה ולאחר שנים ארוכות היא חזרה לכתוב שוב ופרסמה סיפורים קצרים בתוך קבוצת פייסבוק של "רומן רומנטי". לימים אותם קטעים שפרסמה הפכו לרב המכר הראשון שלה. התגובות לסיפורים שהעלתה מזרחי לרשתות החברתיות תמיד היו מלאות בסקרניות, שכל הזמן דרשו לקרוא את ההמשך. בדיעבד, היא מספרת שלא ידעה שהיא אוחזת ביצת זהב ביד ובכלל עבדה כקוסמטיקאית עצמאית, ששילבה בין האהבה לכתיבה לעבודה שהייתה בעיקר למקור פרנסה. עם בוא ההצלחה, היא זנחה את הקוסמטיקה די בקלות. היום היא כבר מפרסמת ארבעה ספרים מתורגמים בחודש ומפעילה את המשק טוב מאוד, אפשר לומר אפילו שהיא השתלטה על השוק. בכל יום ראשון הקהל מחכה להוצאת הספר של "אדל", עד כדי שההוצאות המתחרות לא מעזות להוציא ספר מתוך שיקולים תחרותיים. 

מה את יותר? בעלים של הוצאה לאור או סופרת?
"תמיד אמרתי לסופרות שלי שאני אמנם בעלים של הוצאה אבל לפני הכל אני תמיד אהיה סופרת. על הספר האחרון עבדתי כמעט שנה, כשהספר הראשון פשוט נשפך ממני בעבודה של כמה חודשים ומראש ידעתי שהוא יהפוך לטרילוגיה".

את מגדירה את הטרילוגיה ואת שאר הספרים בהוצאה כספרות ארוטית?
"מדובר ברומנים רומנטיים ובמערכות יחסים שיש בהן גם תיאורים של יחסי מין רגילים בין שתי דמויות מאוהבות. הקוראות שלי וגם אני מאוהבות באהבה, ברומנטיקה, בגיבורה שהיא חזקה אבל עדין רוצה גבר חזק ושרירי, הדמות הנשית בספרים שלי זקוקה לגבר שיעטוף אותה ויגן עליה, שיפתור לה את הצרות למרות שהיא רוצה להסתדר לבד. הדמות הגברית היא  בדרך כלל גבר שיוזם, שאף פעם לא עושה טעויות או מפגין חולשה".

לינדה מזרחי. צילום ביתי

לינדה מזרחי. צילום ביתי

 

בעצם מדובר בגרסה הישראלית העממית לחמישים גוונים של אפור?
"איזו בחורה נורמלית תשב עם המשפחה שלו לארוחה סביב השולחן כשיש בתוכה צעצועי מין של כדורים סיניים ותיתן לו שיזיז את העניינים באמצע הארוחה? יש קטעי סקס אבל זה לא דומה".

מאוהבת באהבה

למרות שמדובר בפנטזיות, הכל אצל מזרחי מחושב והנוסחה מדויקת - היא כותבת את הסצנות במינון של עד חמש סצנות בספר אחד (וכן, היא סופרת), ומדגישה שהן נבנות כסיטואציה נורמטיבית במערכת יחסים זוגית. הסצנות הסוערות חשובות בעיניה והיא לא מוכנה לוותר עליהן, כל עוד זה במינון הנכון כמובן. יגידו מה שיגידו המבקרים ומרימי הגבות הסקפטיים, היא מודעת לזה שראתה יותר מידי סיפורים רומנטיים ואגדות של דיסני ומודה שזה לא מציאותי. ועדיין, מבחינתה, זה מה שנשים אוהבות ולכן היא כותבת באופן מודע על דברים שלא יכולים לקרות בחיים האמיתיים, על מה שהיא אוהבת, כאחת שמאוהבת באהבה.

כאמור, אצלה בפנטזיה הגברים תמיד חזקים ושולטים, ואין להם מקום להביע חולשה או לבכות. מזרחי מודה שהיא לא סובלת גבר שמדבר רגשות, ולמרות שזה כמעט בלתי נתפס היא בינתיים ממשיכה להדפיס בלי סוף, כך שהביקורות מגיעות אבל לא משנות את העובדה שמדובר בהצלחה. "זה מה שאני אוהבת לכתוב וזה מה שהקהל שלי אוהב לקרוא ואני לא מתכוונת לשנות את זה", אומרת מזרחי, "ברומנים שלי אין סטוצים או בגידות והעולם מאוד ורוד עם סוף טוב ומחייב - וזה בסדר מבחינתי. יש מספיק קשיים בחיים האמתיים".