מידע שחשף אתר הפורנו Pornhub באשר להרגלי החיפוש של גולשיו שופך קצת אור לא רק על מידת החיבה של גברים לפורנו בכיכוב נשים, אלא, למרבה ההפתעה, על מידת החיבה הגברית לאקשן של בנים בלבד. בקצרה: הם מחבבים את זה. אבל ממש, ממש.

אתר Queerty דיווח לאחרונה על הנתונים מהם עולה כי יותר ויותר גברים סטרייטים פתוחים לאפשרות של אקטים מיניים שעד היום נחשב לאקטים מיניים של גברים הומואים - לפחות במסגרת הפורנו בו הם צופים. אז מאיפה קיבלו הבחורים הסטרייטים האלה את הרעיון? ייתכן מאוד שבאמצעות צפייה בפורנו, טוען האתר שביצע בדיקת המשך קטנה משלו לבדיקת הסוגייה – עד כמה גמישה המיניות של גברים "סטרייטים"?

פורנו של גייז? מכרה זהב לטיפים עבור סטרייטים. צילום: Shutterstock

ב"מחקר" שערך האתר התגלה כי גברים סטרייטים אינם צופים בפורנו של גייז כדי רק לאסוף טיפים מיניים, אלא צופים גם במטרה להגיע לאורגזמה, ובלשון העם - גמירה. כמובן, חלק גדול מהגברים המציגים עצמם כסטרייטים באתרי היכרויות בסגנון "רק מחפשים סטוץ כי החברה מחוץ לעיר", הגדרה שנובעת מהומופוביה עצמית, חוסר רצון להתפס "נשיים" או סתם הכחשה.

אין סיבה להיות באמת מופתעים – כדאי לזכור שהמיניות האנושית בנויה על רצף של איזורים אפורים, הרבה מעבר למה שנחקר וידוע באמת. צפייה בפורנו בפרטיות של ביתך או חדרך הינה ככל הנראה הדרך הבטוחה ביותר עבור אדם להעלות שאלות לגבי המיניות של עצמו.

האנונימיות של הרשת מאפשרת לגברים גם להודות בפנטזיות על גברים אחרים, לדון בנושא ובמיטב המסורת של האינטרנט, לשתף מבלי להחשף. בהודעה באחד מפורומי Topix תחת הכותרת "סטרייט אבל מביא ביד עם פורנו גייז, עוד מישהו?", סיפר הגולש "מייקי" מניו ג'רזי על ההרגל החדש שרכש באינטרנט: " יש לי חברה בערך 3 שנים ולאחרונה התחלתי לאונן מול פורנו של גייז, אני לא יודע למה אבל יש בזה משהו שמדליק אותי, סתם תהיתי אם יש עוד מישהו באותה סירה כמוני. אשמח לשמוע מכם!".

הגברים צופים בלילה

משתמש אחר מאלבמה שמח לתמוך מנסיונו האישי, "ובכן מייקי, אני חייב להסכים איתך הפעם. לעולם לא הייתי משתתף בגיי סקס, אבל איכשהו הצפייה בזה מגרה אותי. צפיתי בסרט רק פעם אחת, אבל קראתי כמה סיפורים אירוטיים ברשת אבל זה מאוד מחרמן אותי".

בפורום דומה באתר Jackinworld, המתיימר להיות "משאב האוננות המקוון האולטימטיבי", כתב אחד המשתתפים: "אני סטרייט אבל אני כן צופה בפורנו של גייז ובבחורים מאוננים. חשבתי שזה מוזר עד שראיתי את הביקורות האחרות. טוב לדעת שהרבה גברים עושים את זה". אחר הוסיף, "תודה לאל שאני לא היחיד. אני סטרייט אבל צופה בפורנו של גייז, אני אוהב בחורות אבל גייז מחרמנים אותי מדי פעם".

"תודה לאל שאני לא היחיד". צילום: Shutterstock

גם אם ניתן להתווכח על מידת ה"סטרייטיות" במקרים בהם הפנטזיה אינה ממומשת, קצת יותר קשה להבין כיצד גברים המקיימים יחסי מין עם גברים אחרים בפועל, מצליחים עדיין לנתק את האקט המיני מעצם זהותם. למשל, בהודעה אחרת בפורום כתב משתמש "אני סטרייט אבל אוננתי יחד עם חברים שלי" ובהמשך מפרט את האקט המיני המלא אליו נגרר עם אחד החברים, ועל רצונו לקיים יחסי מין שוב עם גברים.

שוב, סביר להניח שחלק מסוים מהכותבים של הודעות שכאלו הם למעשה גייז, או אולי צעירים שעוד לא סיימו את תהליך ההכרה בזהותם המינית, הנהנים מהשיחה בנושא עם גברים סטרייטים ואולי אף מגשימים פנטזיה אחרת משל עצמם באופן עקיף זה. אך התהליך הפועל כאן הינו עמוק יותר, כנראה.

אפילו לא דו, שלא יחשדו

הנושא עולה ביתר חדות בטקסט מאת כריס רוקוול שפורסם באתר Nerve. "בוא נבהיר דבר אחד מראש", כותב רוקוול, "אני לא גיי". אך, הוא מודה, "הדבר היחיד שמעיב על הרקורד הכמעט מצוחצח לגמרי שלי כגבר סטרייט הוא הרצון הבלתי ניתן להכחשה – ולעתים הבלתי ניתן לשליטה – למצוץ זין". בהמשך המאמר מתאר רוקוול את התמודדותו עם הפנטזיה הוותיקה והאובססיבית, לצפות בפורנו סטרייטי ולקיים יחסי מין עם גבר באותו זמן. "בקיצור, אני חושב שבולבולים זה להיט", אמר רוקוול. להיט להיט, אבל אפילו רוקוול המשוחרר בלשונו לא יכול לראות את עצמו, על אף המשיכה הברורה, כביסקסואל, אלא כסטרייט. סטרייט עם פנטזיה אחת, מאוד ספציפית.

אין כמעט גיי שיצא לי לשוחח איתו שלא העיד שכמה מההתנסויות המעניינות ביותר שלו (שלא לדבר על פנטזיות) היו עם "סטרייטים", בין אם כאלו שנקטפו אונליין או במסגרות שונות ומשונות. כולנו גם מודעים לעובדה לפיה גברים המצויים הרחק מחברת נשים במסגרות צבאיות, בתי כלא וכו', עשויים להתגמש ולמצוא את עצמם באקטים מיניים שנובעים יותר מצורך גופני מאשר משיכה אירוטית.

כאן ניכר כי ישנו מימד נוסף, כפי שעולה מנתוני Pornhub, מעבר לפן ה"פרקטי" שגבר עשוי למצוא בסקס עם גברים אחרים, גם אם אינו נמשך אליהם רגשית. רוקוול, למשל, טוען מצד אחד שהוא סקרן, לא מבולבל, אבל ההתנצלות והתיאור האובססיבי חושפים למעשה את מידת העיסוק של החברה המערבית בהומוסקסואליות ובטאבו הגלום בה, גם בימינו הכביכול-מתקדמים. ולמה בעצם? כי לפני כל אקט מיני, מדובר כאן במימד המחשבתי, עולם הפנטזיה הפנימי שלנו – וכשהוא נעול אפילו בפנינו הוא כנראה מעיד עלינו, הרבה יותר מכל חוויית נעורים מבולבלת או חדירה חד פעמית.