ישנן אינספור דרכים בהן שיזוף טבעי יכול להשתבש ולהזיק לבריאות שלנו. אז מה עושים כדי להיראות שזופים כאילו העברנו את כל השבוע בביקיני? זה פשוט – גם שיזוף אפשר לקנות הישר מהמדף ולעשות בבית.

תכשירי שיזוף עצמי מגיעים במגוון צורות וסוגים: יש קרם, ספריי, מוס, מגבונים, תכשירים מיוחדים לפנים ואפילו לרגליים, יש מאיצי שיזוף שיציגו תוצאות רק לאחר חשיפה לשמש ויש תכשירים שייצבעו את גופך בגוון שזוף ומחמיא מבלי לראות קרן אור אחת. כמו בכל דבר, ובייחוד בדברים שעושים לבד בבית, כדי לחסוך פדיחות מיותרות ולהגיע לתוצאות טובות באמת – צריך לדעת לעשות את זה נכון.

כדי ללוות אותך שלב אחר שלב ולעזור לך להגיע לתוצאה הטובה והחלקה ביותר, גיבשנו יחד עם רונית גילר, מנהלת קוסמטיקה בסניף דיזינגוף סנטר בסופר- פארם, את המדריך המלא למשתזפת בבית.

האם השימוש במוצרי שיזוף עצמי הוא מסוכן?

לפני הכל, אם אתן תוהות האם השימוש במוצרי שיזוף עצמיים הוא בטוח, דעו שאין סיבה לדאגה – כמו כל מוצר קוסמטי, גם תכשירי השיזוף נבדקים ונבחנים לשימוש לשמו הם נועדו, עומדים בתקן בריאותי ואינם מהווים סכנה.

בעצם, מה שגורם לתכשירי השיזוף העצמי להעניק לנו מראה שזוף הוא פיגמנט, צבע שנמצא בתוך המוצר שמכהה את צבע העור, אשר מתאים את עצמו לגוון העור של המשתמשת. אין לתכשירים אלו השפעה על בלוטות המלוטונין או למעשה על דבר מלבד השכבה העליונה של עורנו.

מדריך לשיזוף עצמי

מה צריך לדעת כשקונים תכשיר לשיזוף  עצמי

במדפי הקוסמטיקה תמצאו תכשירי שיזוף עצמי במרקמים שונים ומגוונים. אז מה ההבדל ואיך בוחרים? פשוט: הבחירה צריכה להיות לפי מה שאוהבים ומעדיפים. איןהבדל באיכות של השיזוף העצמי בין קרם, מוס, מגבון או כל צורה אחרת, אך יש הבדל ברמת האפקטיביות. קרם יהיה בעל השפעה יותר חזקה ממגבון, למשל.

מוצרים נוספים שתראו על המדף מיועדים ספציפית לעור הפנים, ובהחלט מומלץ לעשות הפרדה בין הפנים לגוף. המוצר הייעודי לפנים יותר היפואלרגני ומעניק מראה יותר עדין וטבעי, וחוסך ממך את הסכנה בלהיראות שזופה מדי בפנייך.

מדריך מלא לשיזוף עצמי

איך מוודאים שהמוצר יתאים לגוון העור שלך

בדרך כלל תמצאו שתי אופציות לדרגות שיזוף: לייט ומדיום, לנשים בהירות יותר או פחות. אין צורך לחפש אחר הגוון המושלם, המוצר מתאים עצמו לגוון העור שלך. בדומה לאיך שאותו ליפסטיק ייראה אחרת על כל אחת, בהתאם לצבע הבסיס של שפתיה.

הדרך הטובה ביותר לוודא שהתכשיר מתאים לך היא בניסוי וטעייה: אם רוצים לראות איזה גוון יתקבל, או אם יש לכן עור רגיש במיוחד, כדאי לנסות ולהשתמש במוצר באזור קטן מאחורי הברך, בטרם השימוש על אזורים שלמים בגוף. דבר נוסף שניתן לעשות במידה ואתן חוששות מתוצאה כהה מדי ובחרתן להשתמש בקרם, הוא לערבב את התכשיר בקערה עם קצת קרם גוף, כדי להשיג אפקט עדין יותר.

גם אם לא קיבלתן גוון שאתן מרוצות ממנו, אתן לא הולכות להיתקע איתו לכל הקיץ הקרוב. מה שטוב במוצרים האלה זה שאחרי כמה ימים הם יורדים, ואם רוצים להאיץ את התהליך אפשר לשפשף את העור היטב בעזרת ליפה.

המדריך לשיזוף עצמי

איך מוודאים שנקבל שיזוף אחיד במראה טבעי?

אוקיי, הגענו לאקשן, המוצר בידייך והמראה השזוף כבר במרחק נגיעה ממך (תרתי משמע). אבל רגע לפני, כדאי להכין את העור לתהליך.

לפני השימוש בתכשיר השיזוף, העור צריך להיות נקי ויבש. אפשר להסתפק במקלחת טובה, אך עדיף להשקיע בפילינג ולדאוג ככל הניתן להסרה של תאים מתים מהעור, כי אז החומר נספג הרבה יותר טוב.

כשהעור שטוף ויבש, הניחו את התכשיר על העור, ובצורה אחידה עסו אותו קלות. אם מדובר בקרם פשוט הניחו ישירות על העור, כך גם עם המגבונים, ואת הספריי מתיזים על הגוף ואז מעסים. תוך 4-5 דקות החומר מתייבש ונספג.

בעת השימוש שימו לב לדברים הבאים:

1. הקפידו על תנועות עקביות – או במעלה הגוף, או למטה. אפשר בתנועות ישרות וחלקות או בתנועות סיבוביות, אך חשוב שיהיו אחידות ושיכסו את כל האזור.

2. בצעו את השימוש בעמידה ולא בישיבה, שכן בישיבה נוצרים כפלים בעור שעלולים לגרום לתוצאה לא אחידה.

3. אל תשכחו לכסות את גב כף הרגל, מאחורי הברכיים ובאזורים נוספים שנוטים לשכוח.

4. נסו להשלים את הפעולה כמה שיותר מהר.

5. חשוב: בסיום יש לרחוץ היטב את כפות הידיים, אחרת הן יספגו יותר מדי מהפיגמנט ויהפכו לצהובות.

מראה שזוף בלי שמש

כל כמה זמן צריך לחדש את השיזוף העצמי?

כאמור, יש יתרונות בכך שהתכשירים לא נשארים בעור ליותר מכמה ימים, אך החיסרון הוא שנדרשת תחזוקה. השפעת התכשיר מחזיקה בערך שבוע, אך זה מאוד אינדיווידואלי – אצל מי שיושבת תחת מזגן ולא מזיעה, הצבע יחזיק יותר זמן למשל. רצוי לחדש ולחזור על הפעולה כל 5-7 ימים. זהו, תשתזפו ותיהנו.