זו לא חוכמה להצית שריפות ברשת תחת מעטה של אנונימיות. רק תשאלו את דפני גפני (או אם תמצאו את הגאונה שמסתתרת תחת השם הבדוי שלה). אבל השאלה הזו הצליחה להבעיר את הרשת ולעורר תגובות קשות מאוד: אמא אנונימית ביקשה את דעת הציבור האינטרנטי בנוגע לכך שהיא ישנה עם בנה בן ה-16 באותה המיטה, בעירום.

 

עוד באון לייף:

 

האם האנונימית, כביכול, הציגה את המקרה שלה באתר היוועצות פופולרי בשם Quora, שמאפשר לגולשים וגולשות להעלות שאלות ולקבל עליהן תשובות, גם בעילום שם: "האם זה לא בסדר מצידי כאמא לישון עירומה עם ילדי בן ה-16?", היה כל אשר כתבה. מאז השאלה כבר הוסרה מדפי האתר, כנראה בין השאר בגלל חשד באמינותה, אך בזמן בו השאלה נותרה באוויר היא צברה לפחות חצי מיליון צופים שונים.

 

זה בסדר לישון עם בן ה-16 שלי בעירום?

צילום מסך של השאלה באתר Quora לפני שהוסרה

 

ובעוד שאמינותה של השאלה המתסיסה הזו מוטלת בספק רב, היא השיגה את המטרה שלשמה נוצרה: עוררה תגובות נרעשות. המגיבים ענו פה אחד – לא, זה לא בסדר לישון בעירום עם בן ה-16 שלך, אולם בעוד שחלקם הגיבו באופן שבו אתם משערים שטוקבקיסטים יגיבו לשאלה שכזו, לא מעט מבין המתייחסים ענו ברצינות תהומית שלא מותירה שום מקום לספק.

 

פשוט שימי על עצמך פיג'מה

"זה הדבר הכי מוזר לעשות", כתב המגיב גות'ם פינמרדי. "אני לא מבין מה כוונותיך בלישון עם הבן שלך בעירום. אבל, ברגע בו בנך נכנס לגיל ההתבגרות, מתחילים אצלו רגשות עזים כלפי בנות. לפעמים הוא עלול לשכוח אותך כאמא. זה יוביל לתוצאות חמורות בהן תהיי אשמה מאוחר יותר. בבקשה, הימנעי מלישון בעירום לצד בנך".

 

אמא ישנה עם בן ה-16 בעירום

 

אחרים היו פחות עדינים עם האם ושאלתה ההזויה משהו. "מזווית אמריקנית זה דפוק למדי, אבל תרבויות אחרות אולי יראו את זה אחרת", אמרה המגיבה שאנון גיליס. "אם הבן שלך היה מזכיר במקרה למישהו שהוא חולק איתך מיטה ושאת ישנה בעירום, אותו מישהו יכול לגרום לך הרבה מאוד נזק חוקי, לפחות כאן בארה"ב. הרשויות לא יחשבו שזה בלתי מזיק, ואת תוכלי להיעצר ולהירשם כעבריינית מין. אפילו אם זה לא מעשה מיני, לנראות של המעשה יש משמעות במקרה הזה. האם זה באמת שווה את כל זה? פשוט תלבשי איזו פיג'מה ארורה, או שתשנו בחדרים נפרדים".

 

גיליס הוסיפה: "קחי בבקשה בחשבון את הרגשות של המתבגר שלך. הרצון שלך לישון איתו בעירום במיטה יכול לצלק אותו לכל החיים. יהיו לו בעיות עם המיניות שלו, בעיות עם גבולות, עם יצירת או שימור מערכות יחסים, ויסחוב איתו הרבה מאוד בושה, מבוכה ואשמה לאורך חייו. אז שוב, פשוט תשימי עליך פיג'מה ארורה או שתשנו בחדרים נפרדים".

 

יש מי שהבין היטב שיש לקחת את השאלה הזו בעירבון מוגבל, אך בכל זאת בחר להתייחס: "אני מניח שהשאלה לא בהכרח כנה, כי זה מאוד רחוק מהנורמה בתרבות האמריקנית", כתב מגיב בשם רוי מרטין, "אבל אני בולע את הפיתיון בכל זאת כי זה מרתק בעיניי כיצד נושאים כאלו יכולים להיראות כל כך אחרת מתרבות לתרבות. בין נודיסטים, למשל, עירום לא היה נתפש ככזה עניין גדול", הוא מציין.

 

"ברור שבתרבות שלנו זוהי החלטה גרועה במיוחד", מרטין ממשיך. "אין לי מושג איך זה ייראה בתרבות שבה עירום אינו כל כך מקושר למיניות. אבל לטוב ולרע, בתרבות שלנו שני הדברים האלו שזורים זה בזה. אני לא יכול לדמיין עד כמה טראומטי זה יהיה עבור מתבגר או מתבגרת לראות הורה מזווית מינית".

 

לישון עם בן ה-16 בעירום

 

ויש מי שהודה לשואלת האנונימית, אפילו אם היא בדתה את השאלה ממוחה הקודח כדי לזרוק גפרור בוער לשדה הקוצים הווירטואלי ולראות מה יקרה. "אני חושב שאת מאחרת ב-9 שנים בערך עם השאלה הזו", כתבה גולשת בשם שיק מנדוזה. "מנקודת הנחה שזה משהו שאת עושה מאז שהוא תינוק, המעשה הזה הופך ללא ראוי כבר בגיל בית ספר. זה בגלל שבעוד שאת יכולה לבחור לגדל את משפחתך באופן מסוים, בגיל בית הספר הוא מתחיל לתקשר עם הסביבה שלו שאינה המשפחה שלו. לישון בעירום עם ילד לפני גיל ההתבגרות או עם מתבגר הוא דבר לא ראוי בחברה שלנו".

 

אך בסיום דבריה, מנדוזה שינתה את הטון שלה: "תודה ששאלת את השאלה הזו, שכן היא סימן לכך שאת לא בטוחה איך להתנהג בתוך הגבולות שהוצבו בידי החברה. אפילו אם את לא מרגישה בנוח לישון עם בגדים, זהו שינוי שאת חייבת לעשות כדי להבין שיש גבר צעיר בתוך ביתך. אני מקווה שהוא ייגדל להיות גבר צעיר ובריא. אל תערערי את הערכים שלו, בבקשה שימי בגדים". אנחנו נדבוק בטון של דבריה של הגולשת הקודמת ונפציר – פשוט תשימי על עצמך פיג'מה ארורה.