בכל הנוגע לטכנולוגיה, מרבית ההורים משתדלים להגן על ילדיהם במהלך הגלישה באינטרנט, ברשתות חברתיות, באפליקציות ובמשחקים באמצעות הגבלת זמן השימוש, איסור כניסה לאתרים מסוימים וכו' אולם למרבה הצער, בדיוק כפי שהאבא הזה גילה: זה לא תמיד מספיק.

 

בראד סאמר העלה לפייסבוק את חילופי המילים בין בתו לגבר שהתחזה לילד בן 9. השיחה הווירטואלית התקיימה באפליקציה שנקראה music.ly, המאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף אחרים בקטעי סרטונים של 15 שניות של שירה או ריקוד, אבל מה שהתחיל כפעילות כייפית עבור הילדה קיבל מהר מאוד תפנית חדה ומצמררת.

 

 

בצילומי המסך ניתן לראות כי הגולש השני שואל מפורשות את בתו של סאמר בת כמה היא. מיד לאחר שהיא עונה לו הוא מבקש ממנה לשלוח לו תמונות. הילדה מסכימה ושולחת לו כמה תמונות פנים תמימות, ילדותיות ומחוייכות. אולם אלה לא מספקות אותו והוא דורש שתשלח "תמונות ללא חולצה", הילדה כותבת לו שהיא לא יכולה כי אמא שלה לא מרשה לה.

 

 

במקום לרדת מהעניין ולהיעלם, הטורף האינטרנטי הופך לתקיף יותר ויותר ותובע ממנה "לצלם עכשיו כמה תמונות בלי חולצה", וכותב לה כי "זה סוד בינינו בלבד".

 

בשלב זה, בתו של סאמר הייתה חכמה די כדי לספר להוריה על ההתכתבות ולבקש את עזרתם. האב ההמום מיהר לקח חלק בשיחה וכתב: "אני האבא של הילדה ואני שוטר. תיעדתי את כתובת ה-IPשל המחשב ואת מיקומך. אני ממליץ לך להימנע מיצירת כל סוג של קשר".

 

 

שיתוף השיחה בפייסבוק זיכה את סאמר במעט ביקורת מהגולשים. אבל הוא התעקש להגיב ולהסביר שלבת שלו אין סמארטפון משל עצמה והיא גלשה במה שהוא ורעייתו תפסו כאפליקציה בטוחה.

 

"אני יודע שרבים יאשימו אותנו, ההורים, במה שקרה. אבל מעולם לא חשבנו כמו טורפים, ואני מניח שהיינו תמימים כשחשבנו שבתנו בטוחה ושהאפליקציה ידידותית לילדים ", הסביר, "למדנו בדרך הקשה. אני מבקש מכם לא לשפוט אותנו (רבים יעשו זאת בכל מקרה) אלא לתת לניסיון שלנו ללמד את כולנו משהו חדש. מעולם לא חשבתי שמישהו יעמיד פנים שהוא ילד בן 9 כדי לקבל גישה לילד שלי. אנחנו חיים ולומדים ואני ממשיך לעשות זאת כל יום כהורה".

 

אז, מה אתם יכולים לעשות כהורה כדי לוודא שהילדים שלכם בטוחים?

לעבוד עם הילדים שלכם כצוות עם מטרה אחת ולשוחח איתם תכופות על ביטחון באינטרנט, לחקור את העולם המקוון שלהם יחד איתם, לקבוע כללים מראש לגבי מה מקובל ומה לא, להגדיר זמן ומקומות גלישהולוודא שההגדרות נשמרות בפועל.